SKODA Rapid

Po wprowadzeniu do produkcji seryjnej w 1977r. nowego typoszeregu modeli 105,120 dyrekcja fabryki w Mlada Boleslav podjęła decyzję o kontynuacji produkcji modeli dwudrzwiowych na platformie tych modeli. Miały one godnie kontynuować chlubną historię modeli 1000 MBX , powstających na platformie modeli typoszeregu 100,110( kto jeszcze o nich pamięta) oraz 110R powstających na platformie modeli 100,110. Produkcja tego modelu została uruchomiona we wrześniu 1981r.Wyposażony w silnik modelu 120 (początkowo typ 120 i 120 L , później 120 LS i GLS o podniesionym stopniu sprężania a przez co większej mocy ) kojarzony był on ze standardową skrzynią biegów o 4 przełożeniach. Produkowany był do lipca 1984r. Model Garde Wnętrze modelu Garde (1981-84) Model Rapid (Coupe) Począwszy od sierpnia 1984r. na taśmach produkcyjnych pojawia się nowy model - 130. Zostaje on wyposażony w nowy silnik o pojemności skokowej 1289 cm3 skojarzony z również nową 5 biegową skrzynką. Model 130R Wnętrze modelu Rapid (1984-89) Począwszy od 1988r. do nadwozia modelu Rapid 130 poczęto montowanie nowych silników o całkowicie aluminiowej konstrukcji (głownie chodzi o nową aluminiową głowicę choć zmian jest o wiele więcej). Modele te to 135 i 136 różniące się mocą oraz stosowanym do ich zasilania paliwem (model 135 wymagał zasilania benzyną bezołowiową 95 a model 136 benzyną bezołowiową 98).

Dane techniczne



model rocznik silnik pojemność moc(obr/min) do "setki" V-max Spalanie na 100 km
Rapid, Garde 1981-90 rzędowy 4cylindrowy 1174 ccm 55 KM 18 s 150 km/h 6,5-9,7 litra
Rapid 130 1981-90 rzędowy 4cylindrowy 1289 ccm 58 KM 17 s 150 km/h 5,8-8,9 litra
Rapid 135 1981-90 rzędowy 4cylindrowy 1289 ccm 58 KM 15 s 150 km/h 5,7-8,9 litra
Rapid 136 1981-90 rzędowy 4cylindrowy 1289 ccm 63 KM 15 s 150 km/h 5,7-8,9 litra



Zdjęcia