Po wprowadzeniu do produkcji seryjnej w 1977r. nowego typoszeregu modeli 105,120 dyrekcja
fabryki w Mlada Boleslav podjęła decyzję o kontynuacji produkcji modeli dwudrzwiowych na
platformie tych modeli. Miały one godnie kontynuować chlubną historię modeli 1000 MBX ,
powstających na platformie modeli typoszeregu 100,110( kto jeszcze o nich pamięta) oraz
110R powstających na platformie modeli 100,110.
Produkcja tego modelu została uruchomiona we wrześniu 1981r.Wyposażony w silnik modelu 120
(początkowo typ 120 i 120 L , później 120 LS i GLS o podniesionym stopniu sprężania a przez
co większej mocy ) kojarzony był on ze standardową skrzynią biegów o 4 przełożeniach.
Produkowany był do lipca 1984r. Model Garde Wnętrze modelu Garde (1981-84) Model Rapid (Coupe)
Począwszy od sierpnia 1984r. na taśmach produkcyjnych pojawia się nowy model - 130. Zostaje on
wyposażony w nowy silnik o pojemności skokowej 1289 cm3 skojarzony z również nową 5 biegową skrzynką.
Model 130R Wnętrze modelu Rapid (1984-89) Począwszy od 1988r. do nadwozia modelu Rapid 130 poczęto
montowanie nowych silników o całkowicie aluminiowej konstrukcji (głownie chodzi o nową aluminiową
głowicę choć zmian jest o wiele więcej). Modele te to 135 i 136 różniące się mocą oraz stosowanym do
ich zasilania paliwem (model 135 wymagał zasilania benzyną bezołowiową 95 a model 136 benzyną bezołowiową 98).
Dane techniczne
model |
rocznik |
silnik |
pojemność |
moc(obr/min) |
do "setki" |
V-max |
Spalanie na 100 km |
Rapid, Garde |
1981-90 |
rzędowy 4cylindrowy |
1174 ccm |
55 KM |
18 s |
150 km/h |
6,5-9,7 litra |
Rapid 130 |
1981-90 |
rzędowy 4cylindrowy |
1289 ccm |
58 KM |
17 s |
150 km/h |
5,8-8,9 litra |
Rapid 135 |
1981-90 |
rzędowy 4cylindrowy |
1289 ccm |
58 KM |
15 s |
150 km/h |
5,7-8,9 litra |
Rapid 136 |
1981-90 |
rzędowy 4cylindrowy |
1289 ccm |
63 KM |
15 s |
150 km/h |
5,7-8,9 litra |
Zdjęcia
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL